Tuesday, January 26, 2010

Dysgraphia

What is Dysgraphia?


By: National Center for Learning Disabilities (2006)



Dysgraphia is a learning disability that affects writing abilities. It can manifest itself as difficulties with spelling, poor handwriting and trouble putting thoughts on paper. Because writing requires a complex set of motor and information processing skills, saying a student has dysgraphia is not sufficient. A student with disorders in written expression will benefit from specific accommodations in the learning environment, as well as additional practice learning the skills required to be an accomplished writer.




What are the warning signs of dysgraphia?

Just having bad handwriting doesn't mean a person has dysgraphia. Since dysgraphia is a processing disorder, difficulties can change throughout a lifetime. However since writing is a developmental process -children learn the motor skills needed to write, while learning the thinking skills needed to communicate on paper - difficulties can also overlap.



If a person has trouble in any of the areas below, additional help may be beneficial.



Tight, awkward pencil grip and body position

Illegible handwriting

Avoiding writing or drawing tasks

Tiring quickly while writing

Saying words out loud while writing

Unfinished or omitted words in sentences

Difficulty organizing thoughts on paper

Difficulty with syntax structure and grammar

Large gap between written ideas and understanding demonstrated through speech.









1 comment:

ctzalehamn said...

Dysgraphia merupakan satu masalah yang melibatkan motor dimana individu yang mengalaminya akan bermasalah dalam penulisan dan ejaan. Mereka sukar untuk menulis dengan betul, menulis dalam jumlah yang banyak, sukar untuk mengenalpasti ruang dan saiz tulisan yang sesuai dan mereka juga sukar untuk melukis. Penulisan merupakan satu faktor penting dalam menentukan kejayaan seseorang, maka masalah ini perlu ditangani dengan pelbagai kaedah yang sesuai. Masalah ini biasanya dapat dikenalpasti pada peringkat awal pembelajaran kanak-kanak dimana biasanya pada peringkat ini mereka akan mula menulis. Oleh yang demikian guru merupakan agen penting yang dapat mengenalpasti tanda-tanda awal masalah ini.